Semalam Malaysia berjaya membenamkan Indonesia 3-0. Satu jaringan yang pada aku cukup selesa untuk bertandang ke Indonesia. Sepanjang lebih 90 minit permainan berlangsung, aku tengok corak permainan Malaysia kian matang dan banyak berubah. Satu perkembangan yang baik.

Jaringan semalam yang paling menarik hasil tandukkan Safee Ali hasil hantaran lintang dari Mahalti Jasli. Aku tengok hasil tandukkan memang bergaya. Sampaikan penjaga gol dah tak boleh buat apa-apa. Bola pulak laju je menerjah gawang.

Namun begitu, ada insiden laser yang dihalakan kepada penjaga gol Indonesia, Markus menyebabkan permainan tertangguh hampir 5 minit. Kecoh satu stadium sampaikan Sultan Pahang pun turun.

Tapi, nasib baik lepas sahaja insiden tu Malaysia terus dengan gah menjaringkan gol. Masa insiden tu berlaku aku pun risau kalau tumpua pemain Malaysia dah berkurangan. Biasanya macam tulah yang berlaku.

Diharapkan perlawanan di Jakarta dapat memberi kemenangan mutlak sekali gus menjulang Piala AFF Suzuki.

No tags for this post.

2 thoughts on “Malaysia menang 3-0”

  1. Teruskan menyokong pasukan MALAYSIA…
    Mereka setanding dgn pasukan negara lain..

    [Reply]

    Syah Reply:

    tapi lepas ni biarlah pasukan malaysia terus maintain dalam permainan…

    [Reply]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge